Rekencoaching

dinsdag 1 April 2014

Om de leerling zo goed mogelijk te kunnen begeleiden vinden wij het erg belangrijk, dat we in het eerste gesprek samen met de leerling, maar ook met de ouder(s) een aantal aspecten, zoals doel, tijdsduur en het begeleidingstraject bespreken. Ook de school kan hierbij betrokken worden indien wenselijk. Bijvoorbeeld met het overeenstemmen van aanpak tot en met het bij houden van geoefende stof.

Binnen Rekencoaching kan er gebruik worden gemaakt van de rekencursus in kleine groepjes en individuele begeleiding. Hier worden de leerlingen op niveau ingedeeld en hebben we vier verschillende niveaus. Namelijk 1F, 2F, 3F en de groep die het aangepast examen doen. Dit geldt ook voor de examentrainingen.

rekenprogramma

dinsdag 1 April 2014

In het afgelopen jaar is er veel veranderd in het onderwijs wat betreft het rekenen. Het is namelijk voor het eerst dat een rekentoets een verplicht onderdeel is geworden. Daarom zijn we ons verder gaan specialiseren in de rekendidactiek. We hebben een apart programma gemaakt om alle theorie nog eens door te nemen. Dit wordt in een rustiger tempo aangeboden en er is een ruime mogelijkheid om aandacht te besteden aan de voor de leerling lastige rekenonderwerpen.

Deze lessen zijn naast theorie gevuld met rekenvoorbeelden uit de praktijk, examenopgaven, trucs, doe-opdrachten en leuke spelletjes, waardoor je spelenderwijs leert. Rekenen is handig, maar ook erg leuk. Helaas hebben veel leerlingen het plezier in het rekenen verloren.